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ブラシストロークと動的輪郭モデルを用いた髪のレンダリング(影山僖一先生、高木泰典先生退職記念号)
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/4635
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/46359d50253c-e358-4823-b29c-95a745e003b3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2007-12-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ブラシストロークと動的輪郭モデルを用いた髪のレンダリング(影山僖一先生、高木泰典先生退職記念号) | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Rendering Method to Write Hair with Brush Stroke and Active Contour Model(In Commemoration of the Retirement of Professors Kiichi Kageyama and Yasunori Takagi) | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論説 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
鎌田, 光宣
× 鎌田, 光宣
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著者名よみ |
カマタ, ミツノブ
× カマタ, ミツノブ
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著者名(英) |
KAMATA, Mitsunobu
× KAMATA, Mitsunobu
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著者所属(日) | ||||||||
千葉商科大学商経学部 | ||||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper is a part of my study on drawing methods for computer graphics to make Japanese cartoon. I suggest a technique to illustrate hair by using toon rendering method. Firstly, I outline the relation between the toon rendering and animation. Secondly, I explain a technique to write hair on a three-dimensional computer graphics (3DCG), and consider about problems we face when applying it to animation. Finally, I suggest a method to make a contour model for hair automatically to solve the problems. | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN0014259X | |||||||
書誌情報 |
千葉商大論叢 巻 45, 号 3, p. 31-40, 発行日 2007-12 |
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Cite as
鎌田, 光宣, 2007, Rendering Method to Write Hair with Brush Stroke and Active Contour Model(In Commemoration of the Retirement of Professors Kiichi Kageyama and Yasunori Takagi): 31–40 p.
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