WEKO3
アイテム
ブラシストロークと動的輪郭モデルを用いた髪のレンダリング(影山僖一先生、高木泰典先生退職記念号)
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/4635
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/46359d50253c-e358-4823-b29c-95a745e003b3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005088567.pdf (952.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブラシストロークと動的輪郭モデルを用いた髪のレンダリング(影山僖一先生、高木泰典先生退職記念号) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Rendering Method to Write Hair with Brush Stroke and Active Contour Model(In Commemoration of the Retirement of Professors Kiichi Kageyama and Yasunori Takagi) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論説 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
鎌田, 光宣
× 鎌田, 光宣 |
|||||
著者名よみ |
カマタ, ミツノブ
× カマタ, ミツノブ |
|||||
著者名(英) |
KAMATA, Mitsunobu
× KAMATA, Mitsunobu |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 千葉商科大学商経学部 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper is a part of my study on drawing methods for computer graphics to make Japanese cartoon. I suggest a technique to illustrate hair by using toon rendering method. Firstly, I outline the relation between the toon rendering and animation. Secondly, I explain a technique to write hair on a three-dimensional computer graphics (3DCG), and consider about problems we face when applying it to animation. Finally, I suggest a method to make a contour model for hair automatically to solve the problems. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0014259X | |||||
書誌情報 |
千葉商大論叢 巻 45, 号 3, p. 31-40, 発行日 2007-12 |