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アイテム
Maintaining Validity and Reliability in Test Item-Reduction
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/2148
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/2148a8a1c2ef-687c-4da8-bcb3-51eca361f5f0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004684421.pdf (832.1 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Maintaining Validity and Reliability in Test Item-Reduction | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論説 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | Maintaining Validity and Reliability in Test Item-Reduction | |||||
著者名(英) |
ROBSON, Graham G.
× ROBSON, Graham G. |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 千葉商科大学商経学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 長いテストと同じように短いテストでも同様の信頼性や妥当性が得られるという証明は、第2言語学習の分野ではほとんど行われていない。本論文では、ある日本の大学のクラス分けテストの文法セクションで用いられた40項目をいかに23項目へと短く改訂できるかを、Rasch Modelを用いた統計的分析を通して検証する。編約版のテストは別の学習者グループで試用され、元々のテストと編約版のテストはほぼ同程度の信頼性と妥当性を備え、学生の文法力を同じように分別できることが示された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Little research in second language studies exists to support the claim that shorter versions of the same test can display similar levels of reliability and validity as longer versions. This paper attempts to show, through statistical analysis using the Rasch Model, how the grammar section of a placement test used at a Japanese university could be revised and made shorter (40 to 23 items). This shorter version was piloted on a separate set of students and the results show that the original and revised versions of the test display similarly acceptable levels of reliability, validity and an ability to separate the grammar knowledge of the test-takers. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00142578 | |||||
書誌情報 |
千葉商大紀要 巻 44, 号 2, p. 53-69, 発行日 2006-09-30 |