WEKO3
アイテム
Developing an English Speaking Course for Low Proficiency Japanese University Students
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/2146
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/214622bf47e4-fc02-4482-b35f-9c6a1dfcb1c7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004684419.pdf (996.9 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developing an English Speaking Course for Low Proficiency Japanese University Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論説 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | Developing an English Speaking Course for Low Proficiency Japanese University Students | |||||
著者名(英) |
ELLSWORTH, Ian E.
× ELLSWORTH, Ian E. |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 千葉商科大学商経学部 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本論文は日本の初級レベルの大学生向けの英語のスピーキングの授業をどのように行うかについて述べる。初めにスピーキングの基盤となる理論について概観する。次にコースの指針となる教育理論の詳細について述べる。これらの理論によりコースの目的が決められる。これには対象とする学生、学生のニーズ、コースの最終目標および目的を含む。この目的に合わせて、教授対象とする技能、シラバスの作り方、授業の進め方を含むコースの内容が決まる。最後にスピーキングの理解力を向上させる五つの教育活動のサンプルを説明する。これらの活動は教育原理やコースの目的を含む理論に基づいている。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The paper describes how to develop an English speaking course for low proficiency Japanese university students. An underlying theory of speaking is first addressed. The paper then details the instructional principles that guide the course. From these principles, a course rationale is created. The rationale includes the description of the students, their perceived affective and linguistic needs and the course goals and objectives. Following the course rationale is the course content, which includes the skill areas covered, the method of syllabus organization and the sequence of the content. Finally, five sample teaching activities that promote speaking proficiency are explained. These activities are related to the theory, instructional principles and course rationale. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00142578 | |||||
書誌情報 |
千葉商大紀要 巻 44, 号 2, p. 17-30, 発行日 2006-09-30 |