ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学機関誌
  2. 千葉商大紀要
  3. 43
  4. 4

Developing an English Listening Course for Low Proficiency Japanese University Students

https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/2113
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/2113
8adb9841-a5c6-4835-afda-2597b249ca9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004437507.pdf KJ00004437507.pdf (813.7 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-31
タイトル
タイトル Developing an English Listening Course for Low Proficiency Japanese University Students
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論説
記事種別(英)
en
Article
論文名よみ
その他のタイトル Developing an English Listening Course for Low Proficiency Japanese University Students
著者名(英) ELLSWORTH, Ian E.

× ELLSWORTH, Ian E.

en ELLSWORTH, Ian E.

Search repository
著者所属(日)
千葉商科大学商経学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 この論文は日本の初級レベルの大学生向けの英語のリスニングの授業をどのように行うかについて述べる。リスニングの基本的理論については初めに述べた通りである。次にコースを指導する教育理論の詳細について述べる。これらの理論によりコースの目的が決められる。これには対象とする学生,学生の基礎的知識および言語的要望,コースの最終目標(やる気や自信を向上させるため)および目的(トップダウンおよびボトムアップのリスニングの理解力を向上させるため)を含む。その次に教わったリスニング能力,シラバスの作り方,授業の進め方を含むコース内容について述べる。最後にリスニングの理解力を向上させる五つの教育活動のサンプルを説明する。これらの活動は教育原理やコースの目的を含む理論に基づいている。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The following paper describes how to develop an English listening class for low proficiency Japanese university students. An underlying theory of listening is first addressed. The paper then details the instructional principles that guide the course. From these principles, a course rationale is created. The rationale includes the description of the students, their perceived affective and linguistic needs, and the course goals (to increase motivation and confidence) and objectives (to improve topdown and bottom-up listening comprehension). Following the rationale is the course content, which includes the skill areas covered, the method of syllabus organization, and the sequence of the content. Finally, five sample teaching activities that promote listening comprehension are explained. These activities are related to the theory, instructional principles, and course rationale.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00142578
書誌情報 千葉商大紀要

巻 43, 号 4, p. 77-91, 発行日 2006-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:03:34.403119
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3