@article{oai:cuc.repo.nii.ac.jp:00002131, author = {HARDY, Darrell}, issue = {1}, journal = {千葉商大紀要}, month = {Jun}, note = {P(論文), 本論文は、第二言語学習者ライティングクラスにおける記述技能を発達させるためのコンピューターの使用にまつわる問題の一部を調査いたします。特に、コンピューターが従来のペンと紙文書に勝る利点を提供するかどうかの問題について述べております。調査は電子メールまたはLANチャットのようなコンピューターを媒介としたコミュニケーション(CMC)が書く流暢さと量を促進することを示しました。しかし、こういった方法は正確さには損失がみられます。コンピューターの使用は第二言語ライティングクラスにおいても有効な方法として使うことができます。しかし、指導者はCMCの限度と落とし穴についていくつか気づいていなければならず、従来のペンと紙文書とともにコンピューターを使うべきだと思われます。, This paper investigates some of the issues surrounding the use of computers for the development of second language writing skills in the second language writing class. In particular, I would like to address the question of whether computers offer any advantages over traditional pen and paper writing. Studies have shown that computer mediated communication (CMC) such as email or LAN chat facilitate fluency and quantity of writing; however, there is a corresponding loss of accuracy. Computers can be used as a valuable tool in the second language writing class; however, instructors should be aware of some of the pit falls and limitations of CMC and use computers in conjunction with traditional pen and paper writing.}, pages = {33--51}, title = {A Look into the Nature of Computer Mediated Writing : Does the use of computers in the second language writing class foster greater improvement in writing skills than traditional pen and paper writing?}, volume = {44}, year = {2006} }