ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学機関誌
  2. 千葉商大紀要
  3. 40
  4. 4

<Article>How Task-Based Teaching Can Affect Motivation

https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/1897
https://cuc.repo.nii.ac.jp/records/1897
6dc92064-21f7-4c47-9728-c9f75db02db8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000117528.pdf KJ00000117528.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2003-03-31
タイトル
タイトル <Article>How Task-Based Teaching Can Affect Motivation
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(英) ROBSON, Graham G.

× ROBSON, Graham G.

en ROBSON, Graham G.

Search repository
著者所属(日)
千葉商科大学TESOL
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 ここ数年第2外国語を学ぼうとするモチベーションが高まっている。外国での生活,英語を使っての仕事などを考えている学生が増えている。この論文の中では実際に生徒がやる気を出させる方法をご紹介します。先生方各自持っている指導方法は重要ですがタスクベース指導法は生徒たちのモチベーションを高めるのにとても適しています。この論文では6種類のタスクを使っての比較そしてどのような影響をうけたかを表しています。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Over the past few decades motivation has gained in importance for second language study. In Japan this is especially true to take advantage of interest in foreign culture and jobs using English, as English becomes the global language of business communication. This paper presents a number of practical steps teachers can follow to address motivation issues in the class, from developing a good rapport with students to building the idea of autonomy. However, the teacher creating the right environment by itself is not enough to completely deal with motivation, good teaching methodology is also important. One particular teaching ethos, Task-Based teaching is a powerful medium that provides students with opportunities to negotiate meaning and can increase motivation. This paper further compares how 6 different types of tasks can affect 3 important variables in motivation: autonomy, clear outcomes and appropriateness of challenge, and suggests the best type of task to build motivation.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00142578
書誌情報 千葉商大紀要

巻 40, 号 4, p. 155-172, 発行日 2003-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:08:22.027826
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3